• Panorama ziemi pilickiej

• Wzgórze św. Piotra

Wyjechaliśmy z Pilicy wcześnie rano o godz. 4.45 (a przecież to noc z przestawianiem czasu, czyli właściwie godzinę wcześniej). Do Lipnicy dotarliśmy na Mszę św. o godz.7.00. Po zakończeniu Mszy poszliśmy zwiedzić drewniany kościółek św. Leonarda wpisany na listę UNESCO.  Następnie udaliśmy się na rynek, aby obejrzeć ustawianie najwyższej palmy. Od 57 lat odbywa się w Lipnicy Murowanej konkurs na najwyższą palmę, który rozsławił miejscowość w kraju i poza granicami, i na który co rok przyjeżdżają tłumy ludzi. Najwyższą palmę przygotował p. Urbański, do którego należy rekord – palma o wysokości 36m 10cm. W tym roku jego palma liczyła „tylko” 29m 40 cm i była najwyższa. Druga z kolei liczyła 20m. Byliśmy świadkami ustawiania palmy p. Urbańskiego. Mogliśmy zaobserwować kolejne etapy podnoszenia palmy i efekt końcowy – stojącą palmę. Mogliśmy również pospacerować po rynku, na którym odbywał się doroczny jarmark świąteczny rękodzieła artystycznego i wielkanocnych produktów spożywczych. Zwiedziliśmy również Dworek Rodziny Ledóchowskich, czyli rodzinny dom św. Urszuli Ledóchowskiej i Jej siostry bł. Marii Teresy Ledóchowskiej. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Niegowici, aby zobaczyć jedyny w swoim rodzaju pomnik – wikarego Karola Wojtyły, czyli późniejszego św. Jana Pawła II. Pogoda nam dopisała – mimo prognozy o deszczu – świeciło pięknie słońce. Na zakończenie wycieczki uczestnicy otrzymali drobny słodki upominek  oraz zaproszenie na kolejne wyjazdy.